Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - silnik z SLR, FX VIGOR, FMX do NX??

wojtekk - 2012-12-23, 11:56
: Temat postu: silnik z SLR, FX VIGOR, FMX do NX??
Jest taka opcja co by zamontować jak w temacie silnik fmx do nx?
Czym spowodowany jest spadek mocy w fmx.
Tak na oko inaczej wyglądają dekle.
Na cylindrze z przodu jest coś przykręcone jak zawór egr w aucie to wygląda (można zaślepić?)
Może inny wałek, katalizator?
Ogólnie jest ktoś w stanie potwierdzić, czy wejdzie to w ramę mojego domi z 1994 roku.
Ciekawe jakie przełożenia skrzyni.
Raviking - 2012-12-23, 13:35
:
wojtekk W ramę wejdzie :mrgreen: ,
ten niby "egr" to znana wszystkim "puszka mocy" :mrgreen: ,czyli dopalacz resztek paliwa w spalinach(normy czystości spalin) u mnie było ale już nie ma :mrgreen: (zaślepki z kwasówki na dziury w głowicy mam ich jeszcze troche) nie robi to żadnych różnic w mocy ani na + ani na -
Jakie są różnice pomiędzy silnikiem pomiędzy FMX a NX jeszcze nie wiadomo :mrgreen: ,FMX za młody żeby już go rozbierać ;-) ,różnica pewnie właśnie jest w skrzyni i wałku.Ponoć FMX ma zajebisty "dół"
Wiem,że latają FMXy z silnikami z domina
Habit - 2012-12-23, 13:36
:
W ramę wejdzie bez problemu.
Moc jest ograniczona przez normy emisji... Ma katalizatory w obu tłumikach i inne dyszę w ga 1/4 nikach... Na forum supermotoorowców gość przekładał ga 1/4 nik z dominatora, airbox, i króciec ga 1/4 nika, zrobił przelot i na hamowni wypluło mu 48PS przy 6000rpm...
Ten "egr" w dominatorach też jest:)
Jakie jest przełożenie skrzyni nie wiem...
wojtekk - 2012-12-23, 14:44
:
Jest na aledrogo silnik jeszcze w fmx i można się przewieść.
Nie wiem czy sie nie skusić. Cena powala ale 2006 rok.
Szkoda tylko,że za kilka dni przyjdzie cylinder z motor-tech po 1 szlifie z nowym wossnerem.
Czytam i czytam o fmx i skrzynia ponoć ta sama co w domi.
Habit - 2012-12-23, 14:52
:
Ferdas ma silnik...
Jak można się przewieść to spoko...
Poprzekładasz graty od nxa i będzie latać:)
To bierz całego fmxa, chętnie odkupię przedni zawias:)
wojtekk - 2012-12-23, 15:01
:
Nee takiego nakładu nie przewiduje.
Sam silnik tak a mój też ok ale korba do wymiany, bo główka ma za duży luz.
Tak więc jak bym resztę części pognał nie było by tak 1/4 le w podsumowaniu.
Ferdas wiem, że ma silnik ale stanu korby też nie zna ani wałka.
Wiadomo ten z fmx też nie wiadomo co ale jak będzie na chodzie to będzie przynajmniej wiadomo jak gada.
Czekam na jakiś odzew od kolesia może filmik mi zapoda bo nimam ochoty jechać 600 km w 2 strony i oglądać strupa.
Znalazłem kolesia w Poznaniu który wciskał już tulejki do 650 w główkę korby i mówił że nikt nie reklamował więc jeszcze jest taka opcja. Nowa korba jakoś mi nie pasi cenowo.
Alibaba - 2012-12-23, 15:15
:
wojtekk, czy to ten ? http://allegro.pl/honda-f...2892650833.html
kmaj - 2012-12-23, 15:48
:
Skrzynia nawet jak z innymi przełożeniami, to skorygujesz pod siebie ilością zębów na napędzie.

Wiadome dlaczego rozsprzedaje moto na części?
Alibaba - 2012-12-23, 15:51
:
ciekaw jestem jak wyglądał by fmx na kołach od dominatora może ktoś znalazł takie studium ?
wojtekk - 2012-12-23, 15:52
:
Alibaba tak ten.
Może bez papierów przywieziony bo jak jumany to chyba na aledrogo by go nie było.
Ciekawe bo koleś nic nie pisze o częściach tylko o silniku.
Alibaba - 2012-12-23, 15:57
:
wojtekk, widać że ktos nie za bardzo dbał o ten motor ale to może i dobrze że w silniku nie grzebane ale koniecznie trzeba go posłuchać i na zimnym i na porządnie zagrzanym
Raviking - 2012-12-23, 16:11
:
wojtekk napisał/a:
Znalazłem kolesia w Poznaniu który wciskał już tulejki do 650 w główkę korby

przy takiej operacji to łożyska korby bym wymieniał


u Ferdasa silnik za 1600 zł :mrgreen:
wojtekk - 2012-12-23, 16:39
:
łożysko korby wiadomo.
Na wale też.
wojtekk - 2012-12-24, 22:15
:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Jakieś opinie na sucho panowie i panie.
Może wstępnie ktoś słyszy coś czego ja złego nie słyszę.
Mam kilkaset km do kolesia a brał bym ten silnik raczej do mojego domi.
Kurna najgorsze jest to że właśnie dziś przyszedł cylinder po szlifie z nowym wossnerem i poszedłem w kolejne koszta. :-?
Habit - 2012-12-25, 02:39
:
to pisz Panie ile za wosnera;p
wojtekk - 2012-12-25, 07:50
:
szlif + tłok + wysyłka w 2 strony do motor-tech 665 zł mnie wyniósł.
Kubeko - 2012-12-25, 11:33
:
wojtekk napisał/a:
szlif + tłok + wysyłka w 2 strony do motor-tech 665 zł mnie wyniósł.


reasumując:
tłok, pierścienie, sworzeń..
cylinder po szlifie.. ( rocznik? z ,,puszką mocy czy bez?)

doprecyzuj jeśli możesz...

no i oczywiście ile schodzisz z ceny, jak potencjalny nabywca odeśle Ci swoje szpeje tak byś mógł skompletować Twój silnik..
wojtekk - 2012-12-25, 12:07
:
Na dzień dzisiejszy nic nie sprzedaje.
Nie wiadomo czy kupię tamten silnik z linka.
Prosiłem o opinie jak ktoś wychwycił z tego filmiku coś nieprawidłowego.
Co do pytania Kubeko mój cylinder jest z 1994roku jak sądzę, jest bez puszek mocy itd.
Z ceny nie zejdę tak więc lepiej wysłać swój cylinder do szlifu.
Jak kupię tamten silnik to przemyślę ewentualne rozsprzedanie silnika lub powolne bardzo rozciągnięte w czasie dalsze doprowadzenie go do idealnego stanu.

EDYT:
Wysłany: 2012-12-25, 18:27
Sprzedający z ceny nie zejdzie raczej więc będzie lipa i dalsze poszukiwania.

Posty scalono. - kmaj
adiSLR650 - 2012-12-26, 23:26
:
Przepraszam że się tak wtrącę koleś ma silnik za 2500 ja mam całą SLRkę na sprzedaż bez papierów z silnikiem który pali fajnie ale bierze olej za 2200 może troszkę mniej rocznik 1997
lagi z dominatora po wymianie uszczelniaczy i takie tam parę pierdół.
wojtekk - 2012-12-30, 20:44
:
Znalazłem silnik oczywiście koleś mówi, że bdb stan i zero wycieków itp. tyle, że killerski bo czarny z vigora. Zobaczymy po nowym roku mam podjechać daje 7 dni na włożenie do moto i sprawdzenie.
Co najważniejsze mam do niego 15 kilometrów.
Teraz pytanie mój cylinder bez puszek mocy zgra z głowicą z vigora?
Pytam teoretycznie jak by silnik z vigora kopcił.
Raviking - 2012-12-30, 21:00
:
może być problem
Habit - 2013-01-02, 17:57
:
Cytat:
Teraz pytanie mój cylinder bez puszek mocy zgra z głowicą z vigora?


Heheeh przypomniało mi się jak robiłem swoją głowicę i dałem do roboty nie tą co trzeba:)
Cylinder bez puszki a głowica z puszką...
Nie wiem czy vigior ma puchę... Jeśli ma to będziesz miał podobny problem co ja...
Ale można go rozwiązać:)
wojtekk - 2013-01-02, 23:01
:
Hej.
Właśnie zakupiłem silnik z vigora jak wyżej pisałem.
Jutro zabieram się wieczorkiem za montaż.
Silnik nigdy nie był rozbierany wygląda jak nówka nie myty nie czyszczony.
Oczywiście pokusiłem się o ściągnięcie czapki i luknąłem na wałek, krzywki i koniki wyglądają jak by z salonu dopiero wyjechał. Jestem zdziwiony, że to tak wygląda.
Przebieg był 26 tyś. vigor rozdupcony po szlifie. Zobaczymy jak i czy jutro zagada.
Zaworki ustawiłem na 0,1 z lekkim oporem.
Wałek ma oznaczenie R2 mój ma R1 ciekawe jaka jest różnica.
Tak więc jest dominik z czarnym silnikiem.
Mam gwarancję rozruchową 7 dni więc spokojnie mogę działać.
Jedynie co to muszę kupić filtr oleju, dyszę główną do ga 1/4 nika 155 bo mam 148 zębatkę przód 15 bo jest 14 i oliwę a i przedłużyć kabelki od zapłonu bo już widzę, że braknie z 30cm.
Tak więc oby było dobrze.
Habit - 2013-01-03, 07:22
:
No i pięknie:) Powodzenia:)
Raviking - 2013-01-03, 18:07
:
wojtekk, dawaj relacje i jak to loto ? :mrgreen:
wojtekk - 2013-01-03, 19:50
:
Właśnie wpadłem na kromala do domu i wsiadam w auto jade na godzinkę do garażu.
Silnik i ga 1/4 nik w ramie wróciłem się po nakrętki wydechu dzynks od czujnika hamulca i kabelki do przedłużenia.
Jutro raczej będę palił ale kto wie.
Dobra spadam.

l

EDYT: Wysłany: 2013-01-04; 19:30
Silnik po wielkich trudach odpalił uffff wykręciłem cały aku zanim odpalił strzelał prychał i w końcu zagadał.
Zanim zagadał jak było echo dmuchnąłem w rurki te od spodu od ga 1/4 nika na zamkniętym baku i chyba pocisnęło paliwo wtedy.
Teraz problem taki do 4 tyś ok pó 1/4 niej dusi, strzela nie wejdzie wyżej.
Jeszcze nie jechałem oczywiście.
śruba ta od spodu wykręcona o 3 obroty, kombinować nią czy jak?
Dysza główna będzie w poniedziałek 155 teraz jest 148. Mam nadzieje że nie uszkodziłem membrany jak myłem ga 1/4 nik.
Jakieś sugestie?



Posty scalono. - kmaj
Raviking - 2013-01-04, 19:12
:
wojtekk, wcześniej silnik kręcił wyżej ? moduł,może ? dysza raczej nie przeszkadza żeby wkręcać się wyżej,śruba 2,5/3 obr. jest ok moim zdaniem
Alibaba - 2013-01-04, 20:57
:
wojtekk, jakie objawy odcina zapłon czy dusi się po wyżej 4 tys obrotów , bo jeśli się dusi i strzela myślę ze przyczyna w ga 1/4 niku . Moze zassał jakis paproch , sprawd 1/4 filtr powietrza albo go wyjmij
wojtekk - 2013-01-04, 21:12
:
Jest tak jak kupowałem moto to chodził wkręcał itd ale tłukł się i kopcił więc włożyłem ten z vigora. Teraz sytuacja taka silnik już zapala po przerwie 2 godzinnej od pierwszego nieudolnego odpalania za 1 strzałem.
Rozgrzał się i chodzi pięknie powoli przegazowuję pod 3-4 tyś jest ok i dalej dławi się ciężko mi to opisać strzela coś jak by nie wiem wydech ale już pó 1/4 no a moto trzymam u sąsiadki w garażu w domu więc oby jak najdłużej nie miała zastrzeżeń ;-)
Wrażenia jak by do silnika śrubek nasypał.
Dziwna sprawa. Dni upływają a do 10-tego mam czas oddać silnik jak coś.
Następna sprawa na ssaniu w pierwszej pozycji mam większe obroty jak w drugiej, w innych pojazdach było odwrotnie.
Silnik pracuje na starym osprzęcie z 94 roku, nie trzeba zamieniać kabelków jakichś?
Ciekawe jak jutro odpali.
Nie mam pomysłów już jedynie z tym filtrem powietrza zakombinuje jutro z rana.
kmaj - 2013-01-04, 21:24
:
wojtekk napisał/a:
...
Następna sprawa na ssaniu w pierwszej pozycji mam większe obroty jak w drugiej, w innych pojazdach było odwrotnie...

Na 1 pozycji też mam wyższe obroty niż na pełnym ssaniu.

wojtekk napisał/a:

Rozgrzał się i chodzi pięknie powoli przegazowuję pod 3-4 tyś jest ok i dalej dławi się ciężko mi to opisać strzela coś jak by nie wiem wydech ale już pó 1/4 no a moto trzymam u sąsiadki w garażu w domu więc oby jak najdłużej nie miała zastrzeżeń ;-)

Może któryś z zaworów się podwiesza?
Ten silnik stał gdzieś dłużej?
?wieca w jakim stanie?
wojtekk - 2013-01-04, 21:29
:
Silnik stał kilka miesięcy prawdopodobnie.

?wiecy nie wykręciłem bo nie mogę klucza dostać nigdzie.
Jutro dam gdzieś nasadkę do stoczenia i może podejdę.
ps. kmaj więc jak zapalasz po dłuższym postoju to w którą pozycję dajesz ssanie.
MaciekTOS - 2013-01-04, 21:36
:
wojtekk Masz może tutaj ;)
http://italyracing.ceti.p...hp?p=gMjg4MQ==M
http://italyracing.ceti.p...hp?p=gMjg4Mw==M
http://italyracing.ceti.p...wszystkie&str=3
Ja mam ten długi i jest bardzo poręczny .

p.s
wiem wiem widzę ze sytuacja jest napięta czas leci nieubłaganie jutro juz 5
wojtekk - 2013-01-04, 21:38
:
Dzięki tylko wiesz ja potrzebuję na już ale dam radę a w między czasie zamówię.
adziad - 2013-01-04, 22:18
:
Musisz mieć możliwość wykręcania świecy i patrzenia po niej ile paliwa sie dostaje do komory spalania. Może go zalewa i nie przepala. A jak już zaleje to bez wykręcenia świecy możesz kręcić z godzine i nic. A ga 1/4 nik masz od nx czy od slr oryginalny?

Z kolei jak u mnie w dominatorze wyjąłem filtr powietrza i miał wolny wlot to się ciężko wkręcał i przydławiał na wyższych.

Sprawd 1/4 wyjmując filtr powietrza, może będzie lepiej jeżeli pali za bogato,

Albo filtr powietrza częściowo przytkaj, może będzie lepiej jeżeli pali na za ubogo.

Ale powtarzam, musisz mieć dostęp do świecy i gwarancje jej czystości i poprawnej przerwy!!!!
kmaj - 2013-01-05, 00:32
:
wojtekk napisał/a:
?wiecy nie wykręciłem bo nie mogę klucza dostać nigdzie.

Wymień na nową dla pewności. Zaglądnij jeszcze na luzy zaworowe, jak silnik leżał gdzieś niezabezpieczony (wilgoć).
wojtekk napisał/a:

ps. kmaj więc jak zapalasz po dłuższym postoju to w którą pozycję dajesz ssanie.

No max do kiery ściągam czyli (dla mnie) druga pozycja od położenia choke off.
wojtekk - 2013-01-05, 02:55
:
Ga 1/4 nik jest ten co był w NX.
Jak już sprawdzę świece (nowa też mam jak by co) i kombinacje z filtrem to jadę do gościa tego co brałem silnik niech zapoda ga 1/4 nik ewentualnie coś z elektryki tego VIGORA.
I tak muszę jechać jednemu koledze luknąć bo koleś też ma dominatora do sprzedania.
Zawory po zakupie silnika sprawdzałem i doregulowałem wszystkie na 0,10 po kliknięciu deko na kresce literki T.
Kurka jak silnik ładnie chodzi do połowy swoich obrotów to raczej chyba będzie technicznie sprawny. Ciężka sprawa.
Leje u mnie teraz ale się przemogę i jak będzie lipa to pośmigam trochę po mieście na tych obrotach co jedzie, może się rozjeżdzi bo raptem na wolnych chodził może z 15 minut.
Nic nie pomaga, zdejmowanie filtra powietrza, regulacja śrubką od spodu itd.
Przed 4 tyś dusi się strzela i zaczyna przykapcać na czarno.
Zastanawia mnie regulacja zaworów ale to nie to raczej bo dokładnie to zrobiłem.
?wieczka wymieniona oczywiście na nową NGK.
Dziś zapalił po kilkunastu obrotach powiedzmy 7-10 sekund kręcenia, czyli słabo.
zapodam zdjęcie jak zdjąłem czapkę i miałem ustawiony znak T na kole.
Zdjęcie przypadkowo zrobiłem ale jest ok.
Zapodam też filmik.
wojtekk - 2013-01-05, 10:06
:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Alibaba - 2013-01-05, 11:16
:
rzeczywiscie na wolnych pracuje dość poprawnie i czysto , nie słychać nic niepokpjacego w silniku zresztą wtglada jak nówka w środku . A dysze w ga 1/4 niku są dobrze dobrane ?
gozdek - 2013-01-05, 12:37
:
wojtek, jesteś pewny że ssanie odbija do końca? może kranik za mało paliwa puszcza...
madart - 2013-01-05, 13:28
:
slabe palenie i nie przekraczanie 4k to objaw podobny do przeskoczonego rozrządu chociaż na zdjęciu to tak nie wygląda
je 1/4 dziłeś nim? może pod obciążeniem zachowuje sie nieco inaczej? moze membrana w ga 1/4 niku sie nie otwiera?
wojtekk - 2013-01-05, 14:02
:
Nie je 1/4 dziłem.
Dysza w ga 1/4 niku od wolnych jest chyba 46 albo 48 a główna 148.
Jak sprawdzić czy membrana w ga 1/4 niku się otwiera?
Rozebrałem jeszcze raz ga 1/4 nik i ponownie przeczyściłem.
Sprawdziłem zawory i są OK jak wyregulowałem na 0,10.
Co znalazłem niepokojącego to lekko pękniętą rureczkę która wychodzi z i wchodzi do ga 1/4 nika. Czyli chyba ona ma wpływ na membranę a może się mylę, wychodzi z przodu ga 1/4 nika a wchodzi z boku w taką rureczkę pod którą jest taka mała membranka z sprężynką.
Po obiadku spadam wkładać ga 1/4 nik i ponowne uruchamianie.
Czy ssanie odbija mam nadzieje, że tak bo linka wraca.
madart - 2013-01-05, 14:05
:
no to rurka od podcisnienia jest, jak peknieta to moze membrany nie podniesc i dlatego nie wkręci - wiec moze to to
wojtekk - 2013-01-05, 14:07
:
Ona była tak lekko ale kto wie.
Nie wiem jakie tam podciśnienie panuje jak duże to może być to.
Sosna - 2013-01-05, 15:01
:
Piszesz że na czarno kopci wydaje mi się że zbyt bogata mieszanka albo zbyt wysoki poziom paliwa ustaw pływak lub zacina się zaworek może go porostu paliwo zalewa , można sprawdzić jaki kolor ma świeca czarna zbyt bogata mieszanka, biała zbyt uboga powinna być brunatna Wydaje mi się że z Twoich opisów że problem tkwi w ga 1/4 niku rozbierałeś go może coś umknęło twojej uwadze.

Ja miałem kiedyś u siebie problem na postoju wkręcałem swojego na obroty a on się dusił co jest patrzę a tu ssanie nie zamknięte jak jechałem nie było problemu jechał ale spalanie musiał mieć mega.
wojtekk - 2013-01-05, 18:38
:
Dobra powietrze ze mnie zeszło.
Ponownie wyczyściłem ga 1/4 nik, nawet ponownie czapkę podniosłem do góry i rozrząd jest OK.
Nie mogę dojść co jest a co do poziomu paliwa w komorze to nie ma u mnie regulacji czy się mylę?
Ciekawe tylko że moto na starym silniku wyjechanym wkręcało się normalnie.
Próbowałem jechać oczywiście bez szans tyle co z wolnych obrotów i do nie całych 4 tyś ale już strzela jak by w silniku się to na zaworach skupiało.
Kopcić jakoś nie kopci tylko lekko przy wystrzałach na czarno poddymi.
Raviking - 2013-01-05, 18:50
:
zrypałeś coś z ga 1/4 nikiem ewidentnie :-P ,może fucktycznie z zaworkiem coś nie teges,wymień tą rurke od podciśnienia,
wojtekk - 2013-01-05, 18:53
:
Rurka wymieniona.
Tylko co zrypałem. To nie pierwsze moje moto. Pierwsze w 4t.
Pomysły mi się skończyły. Kolejna noc będzie nie przespana ;-)
Raviking - 2013-01-05, 19:29
:
z "Polskiej serwisówki" ;-)


4.2 Kontrola i pomiary.

- tłoczek podciśnieniowy i prowadnica ślizgowa w obudowie ga 1/4 nika nie mogą posiadać żadnych rys, wżerów oraz innych uszkodzeń. Suwak w obudowie ga 1/4 nika musi się poruszać bez przeszkód, ślizgać się łatwo, bez nadmiernego luzu, jeżeli porusza się ciężko-wymienić. Nierówności wyrównać ostrożnie za pomocą płótna ściernego 600 lub 800.

- sprawdzić zużycie iglicy dyszy, niedopuszczalna jest nieosiowość ustawienia (próba paznokciem) ani żadne uszkodzenia. Odpowiednio dysza iglicy nie może wykazywać żadnych wżerów. Ewentualnie wymienić w komplecie iglicę zaworu i dyszę iglicy
dyszy
- membrana nie może posiadać porowatych miejsc ani rys (potrzymać pod silnym światłem). W razie uszkodzenia wymienić.
- wszystkie dysze przedmuchać sprężonym powietrzem, w żadnym razie nie czyścić igłą lub drutem !
- stożek zaworu pływakowego (rys. 77) nie może posiadać żadnych rys ani wżerów
- sprawdzić, czy pływak nie jest odkształcony oraz czy nie ma paliwa w jego wnętrzu.
- śrubę regulacji mieszanki biegu jałowego sprawdzić na zużycie i uszkodzenia
- zmierzyć poziom w komorze pływakowej
- obrócić obudowę ga 1/4 nika do góry w ten sposób, aby cięgno naciskowe stożka zaworu pływaka dotykało języka pływaka (zawór przylega), jednak cięgno naciskowe nie jest wciśnięte. Wysokość pływaka A rys. 78 powinna wynosić 18,5 mm. Jeśli jest inaczej, pływak należy wymienić.
wojtekk - 2013-01-05, 19:51
:
Co do pływaka to jak go przybliżałem do najwyższej pozycji do momentu początku wciskania tego bolczyka iglicy to wymiar 18,5 się zgadza.
Reszta hmmm. Membrana wygląda na całą.
Paliwa w pływaku nie ma.
Iglica lekko skosi ale to chyba normalne że nie jest idealnie w środku jak się podniesie.
Zaworek zamyka raczej bo jak ga 1/4 nik się napełnił zdjąłem wężyk z baku i nie szło wdmuchnąć powietrza więc zamknął.
Przydał by się ktoś co by mu włożyć mój ga 1/4 nik i sprawdzić albo odwrotnie.
wojtekk - 2013-01-06, 13:39
:
Jeszcze jedna sprawa mnie męczy niby ga 1/4 nik jest winowajcą OK tej wersji się trzymam ale może elektryka?

Moduł, fajka, przewód WN?
Jeszcze zapomniałem dodać, że wariuje mi obrotomierz tzn. jak silnik schodzi do wolnych obrotów to wskazówka idzie w czerwone pole 7tyś i więcej i tam przebywa.
Jak dodam lekko gazu tak co by wejść powyżej wolnych obrotów powiedzmy 1800 i wyżej już pokazuje normalnie.
Może to coś ma z tym związek?
adziad - 2013-01-06, 13:46
:
To co mi jeszcze przychodzi na myśl, FMX to kastrat więc może ma mniejsze krzywki na wałku rozrządu i jak go palisz z ga 1/4 nikiem i zestawem dysz z dominatora, to może go po prostu zalewa. Miałem tak jak wstawiłem za duże dysze do CB450. Silnik rozpędzał się do 3tyś obr normalnie a potem dławił. Zaczynał znowu ciągnąć po przekroczeniu 7tyś. Zmieniłem dysze ze 120 na 110 i jest git.


Szukam jaki jest ga 1/4 nik w fmx i dysze... może to ten trop




Ale najłatwiej od gościa jeszcze ga 1/4 nik wziąć i podpiąć może??

edit: patrz tu na rozmiary dysz, szybka w fmx jest aż 168 z tego co widzę. a w domi pisałeś że 148, no to ja już sprawdzałem w cb450 że to robi różnicę kolosalną

ga 1/4 nik, części składowe fmx650
wojtekk - 2013-01-06, 13:50
:
Silnik mam z vigora.
W ga 1/4 niku mam główną 148 chyba więc podobnie jak w vigorze.
Wiesz jutro do kolesia będę dzwonił za ga 1/4 nikiem.
Co do fmx wkładają ga 1/4 nik z dominatora prują wydechy i hamują na 48 koni więc raczej to nie kwestia innego ga 1/4 nika ale wszystko już biorę pod uwagę.
adziad - 2013-01-06, 14:00
:
się już pogubiłem w wątku i przeoczyłem, że z vigora:D

Ale i tak polecam kupić zestaw dysz na przyszłość i sobie doświadczalnie dostroić, bo to przynosi najlepsze wyniki;]
wojtekk - 2013-01-06, 14:02
:
W dominie powinna być 155 seryjnie.
Będzie w wtorek dopiero w sklepie bo już w piątek zamówiłem.
Męczy mnie temat bo do środy muszę silnik oddać jak coś.
Raviking - 2013-01-06, 14:36
:
155 jest w dławionych :-P w normalnych 162


śruba wolnych wykręcona 2 i 1/8 :mrgreen: ,czyli 2,5 do 3 jest ok :mrgreen:
wojtekk - 2013-01-06, 14:41
:
Raviking sugerujesz co by zamówić dyszę 162.
Na jakiej śmigasz.
Co do mojego problemu to myślę, że taka dysza jak mam nie sprawiała by tak poważnego problemu zwłaszcza że na tym ga 1/4 niku jak kupowałem dominatora silnik chodził i miał kopa (kopcił na niebiesko i stukał rzęził wiadomo przez łożysko na wale i wyrobiony cylinder z pierścieniami)nie dusił się po zmianie silnika jest problem.
Jak bym tego ga 1/4 nika nie wyczyścił to nie miał bym wątpliwości co do niego.
Teraz dylemat ga 1/4 nik czy elektryka.
Coś mi ten wariujący obrotomierz trochę daje do myślenia.
Przy okazji tak wygląda czarny silnik w dominie.
Raviking - 2013-01-06, 14:45
:
wojtekk napisał/a:
Coś mi ten wariujący obrotomierz trochę daje do myślenia.

czyżby moduł jednak ? :-P
wojtekk - 2013-01-06, 14:52
:
Moduł, cewka kable dużo by wymieniać tylko najgorsze, że chodziło do końca.
Może ten silnik jak podpiąłem do modułu kostką to trzeba podmienić jakieś kabelki tak jak w przypadku odblokowywania vigora coś tam przemieniają w modułach czy jakoś tak.
Kurka jak bym miał komu zapodać mój ga 1/4 nik do moto ciekawe co by było. Masakra nie mam nikogo blisko choć powiem szczerze że w moim mieście jest jeszcze jeden dominator ale widać nie ma kolegi na forum.
Rozprułem przewód wysokiego od cewki do fajki.
Przy cewce OK, przy fajce sama śnied 1/4 .
To samo przy kostce która idzie na stacyjkę ta biała z prawej pod bakiem na 2 grube piny.
Jutro zapodam nowy przewodzik i fajeczkę jak dostane w moim pięknym mieście i kolejna próba odpalania.
Na wolnych mogła iskra być a na większych obrotach wypadały zapłony jak by, jutro zobaczymy.
track99 - 2013-01-06, 19:41
:
Hi
W niemieckich wersjach dysza głowna :
Rd02 - rocznik 88-89 - 33KW #155 - 20KW - #162
Rd02 - rocznik 90 - 33KW #155 - 20KW - #162
Rd02 - rocznik 91 - 32KW #148 - 20KW - #150
Rd02 - rocznik 92-93 - 32KW #148 - 20KW - #150 - 25KW - 150#
Rd02 - rocznik 94 - 32KW #148 - 20KW - #150 - 25KW - 150#
Jakby ktoś chciał to tutaj jest tego wiecej:
http://honda.de/service/m...formationen.php
wojtekk - 2013-01-06, 20:44
:
Czyli pasowało by jak mam 148 to oryginalna w moim roczniku przy max mocy ale jak dojdę do ładu to i tak się poeksperymentuje.
Raviking - 2013-01-06, 21:05
:
ale silnik Masz z vigora z innymi krzywkami na wałku
wojtekk - 2013-01-06, 21:59
:
Dokładnie. Oznaczenie ma R2 ten co był w dominie R1.
track99 - 2013-01-06, 22:59
:
looknijcie na to http://honda.de/fahrerhandbuecher/RD09Vigor.PDF
wojtekk - 2013-01-07, 04:36
:
Czyli moce zależne są od modułu jak pisałem gdzieś wyżej oczywiście chodzi o vigor.
Mój silnik ma oznaczenie RD09E-42-------- jeszcze lilka cyferek nie pamiętam.
Dało by rade ustalić jaki to rok silnika po numerze track99

No i doopa.
Poczyściłem wszystkie połączenia konektorkowe, wtyczki, wymieniłem przewód wysokiego i faję.
Fakt zapalił na zimno od strzała ale na tym koniec.
Do prawie 4 tyś chodzi na wolnych ok a już powyżej nie ma szans.
Hałas się robi jak by w silniku śrubki wysypał i strzela z wydechu.
Ręce opadają.
Nadal obrotomierz na wolnych pokazuje max.
Kolejna refleksja slr i fx vigor mają inny moduł zapłonowy, czy to coś w moim przypadku zmienia?
bo wydaje mi się że dół poza może innym wałkiem to to samo a z bloku wychodzi tyle samo przewodów z takimi samymi wtyczkami.
Habit - 2013-01-07, 22:13
:
Wojtekk zapal motóra, i jak będziesz przegazowywał podciągaj delikatnie ssanie, albo zaciągnij do końca i zobacz czy na ssaniu objaw taki sam..
Obrotomierz jest sterowany przez cewke z impulsatora, więc jak pokazuje jakieś dziwne rzeczy to narazie olej.. Lub przełóż impulsator ze swojego silnika..
To co opisujesz może mieś związek z przyspieszaniem/ opó 1/4 nianiem zapłonu
Impuls z wału liczy impulsaqtor... Ja bym przełożył..
wojtekk - 2013-01-08, 07:34
:
Na ssaniu to samo.
Jak ciepły i podciągniesz ssanie to zalewa.
Silnik jeszcze nigdy nie był rozbierany więc na razie nie mogę go rozkręcać bo mam jeszcze 2 dni na zastanowienie.
Jak myślicie jeżeli do powiedzmy tych 4 tysi silnik chodzi jak pszczółka to chyba lepiej już innego nie szukać?
Będzie raczej sprawny?
Mam już różne myśli.
Jeszcze jedno obrotomierz pokazuje max tylko na wolnych.
od 2 tysi pokazuje normalnie.

EDYT 2013-01-08; 11:08 -

Byłem u gościa podzwonił po serwisach i chyba będzie lipa z tym silnikiem.
Prawdopodobnie inne mapy zapłonu ma vigor i nie będzie chodzić na moim module.
Tam jest moduł 21 pinowy.
Tylko teraz co zmienić u mnie czy koło magnesowe z dominatora do vigora czy instalacje z vigora do dominatora masakra jakaś.
Chyba za dużo roboty będzie.
Ide do pracy a w nocy założe ga 1/4 nik ten co był w silniku z vigora ale raczej marne szanse że to zadziała.

Posty scalono - kmaj
madart - 2013-01-08, 14:42
:
kolo magnesowe to chyba nie bo impulsator jest po stronie sprzęgła, mozesz jeszcze jego zalozyc z domina

21pinowy moduł ? ciekawe
Raviking - 2013-01-08, 16:34
:
wojtekk napisał/a:
Prawdopodobnie inne mapy zapłonu ma vigor i nie będzie chodzić na moim module.
ciekawe,nie wierze :mrgreen:

wojtekk napisał/a:
założe ga 1/4 nik ten co był w silniku z vigora ale raczej marne szanse że to zadziała.
no i bedzie chodził a nie jakieś tam inne mapy zapłonu

Edit :
fucktycznie :shock: slr fx i fmx mają inne moduły i jeszcze TPSa w ga 1/4 niku (shit ;-) ) i tam jest 21 pin :shock:
Przeczytaj poniższy tekst i pooglądaj zdjęcia i bedzie działać :mrgreen:
http://www.xrv.org.uk/for...ne-no-more.html

trzeba zmienić rotor na wale,impulsator jest taki sam http://zsf-motorrad.de/product/58358
Habit - 2013-01-08, 18:05
:
Raviking napisał/a:
trzeba zmienić rotor na wale

a nie mówiłem:)
Dobra.. byłem blisko:P
wojtekk - 2013-01-08, 18:23
:
O kurewa kolego jeżeli tak to masz u mnie ładną butelkę.
Czytałem tłumaczenie translatorem więc więc tak sobie ale widać różnice.
Czyli wystarczy wymienić ten pierdolnik na taki z 1 zębem. Tak chciałem powiedzieć, że z impulsatora wychodzą 2 kabelki to pewnie taki sam.
Właśnie miałem pisać, że nie ga 1/4 nik bo jestem świeżo po wymianie na taki jak był i to samo.
Nie no już mam po nocy. Będzie mi się śniło rozdziewiczanie...................
silnika oczywiście :lol:
Raviking - 2013-01-08, 18:33
:
wojtekk, próbowałem dodzwonić się do Ciebie,żebyś ga 1/4 nika nie przekładał ale nie odbierasz :-P
Trybik zmienić to jakieś pół godziny do godziny max :mrgreen:

pierdolnik Masz w "starym" motorze ;-)
wojtekk - 2013-01-08, 19:33
:
Oj kolego to masz zły numer.
Pierdolniki mam 2 bo 2 silniki no i 3 w fx

Alibaba mi zły nr podał ,już zmieniam

Już wiem co się stało podał ci mój numer z pracy a telefon miałem w domu.
Dzwoń na ten co podałem to mój prywatny.
Właśnie zobaczyłem i wiadomość głosową odebrałem. Wielkie dzięki jesteś lepszy niż serwis hondy nie powiem gdzie ale powiedzieli, że to o 10 lat nowsza i inna konstrukcja haha.
Kurka kolejna lipa bo uszczelki nie dostane od ręki więc pewnie na sobotę będzie moto gotowe.
Powiedzcie czy muszę spuszczać oliwę czy wystarczy moto na boku legnąć.
Zapodałem foto z mojego starego silnika dla potomnych.

EDYT po 58min

Dla kolegi madart zamieszczam zdjęcie dokładnie modułu vigora z którego mam silnik. No może 22 pinowy.
Ponoć po tym symbolu można określić jaką mocą dysponował z tego co widzę z postów kolegi track99

Posty scalono - kmaj
madart - 2013-01-08, 19:52
:
mozesz na boku spokojnie polozyc, uszczelke zaloz ta sama jak sie nie porwie i odpalaj :)
Raviking - 2013-01-08, 20:21
:
wojtekk, Będzie dobrze :mrgreen:
moto na bok i ściągaj pokrywe a uszczelke z gambitu spoko zrobisz jak ci stara się urwie ,w Nysie nie ma sklepu z częściami do traktorów ;-)
wojtekk - 2013-01-08, 21:14
:
Są do motocykli i traktorów to kilka nawet dziś byłem i są takie zielone chyba się to zowie klingeryt.
Nadaje się to?
Najcieńsze chyba 0,6 i 0,8 jaką grubość kupić bo nie wytrzymam tyle czekać a starej nie chcę zakładać bo silnik fajniutki bez wycieków.
No pewnie wyciek się zacznie bo zdjąłem czapkę jak wałek oglądałem i rozrząd. Została stara ta metalowa.
Po aukcjach na allegro widzę, że to to samo gambit a klingeryt więc spokojnie jutro działam. Chyba brać tą 0,6 mm ?
Na jakich grubościach składacie i spaławiacie silniki pytam bo ten drugi może wskrzeszę to kupię na cały silnik od razu.
kmaj - 2013-01-08, 22:22
:
wojtekk, zmierz suwmiarka grubość starej (czasem wystaje poza pokrywy niesprasowany kawałek) albo i sprasowanej - kup grubość najbliżej tej co zmierzysz.
Z grubością będzie najbardziej istotne pod prawą pokrywę bo masz tam uszczelniacze takie jak w temacie: http://hondadominator.pl/...ighlight=#15502 i lepiej żeby go prawidłowo dociskało.
Habit - 2013-01-08, 22:38
:
I wszystko dobrze się skończy:)
Zrób jak możesz fotę tego ustrojstwa na wale od impulsatora od vigora i nxa:)
wojtekk - 2013-01-08, 22:39
:
No tak prawa będzie odkręcana. Myślałem, że ktoś mierzył już.
habit masz zdjęcie na stronce podanej wyżej przez Ravikinga i z mojego dominatora ale oczywiście zrobię.
Habit - 2013-01-08, 22:42
:
Wojterkk jak delikatnie będziesz podważał to jest szansa, że się nie porwie... wtedy bardzo cieniutko masą uszczelniającą jak pisał chyba Rav,( tą reinza, rainza czy jak to się tam piszę) i będzie git:)
Yukikaze - 2013-01-09, 19:17
:
wojtekk bierz 0,6 bo taka idzie orid 1/4 inal .
wojtekk - 2013-01-10, 16:01
:
Jest O,6.
Silnik zapalił od strzała. Chodzi moim zdaniem elegancko.
Czyli tylko przekładka tego pierdolniczka na wale i można przekładać silniczki jak kto chce zaraz zapodam fotki co i jak. Dodam, że ga 1/4 nika jeszcze nie regulowałem. Jest wyczyszczony i wykręcona śruba o 3 i 1/4 obrotu tak profilaktycznie a jak będzie pogoda na jazdy wtedy ocenimy wygląd świecy.
Dysza nadal 148 nie zmieniałem na 155.
kmaj - 2013-01-10, 16:26
:
Eleganckie foty.
No i gratulacje bo kamień na pewno z serca ;-)

Obroty silnika w pełnym zakresie przepustnicy?

Po zamianie, obrotomierz wskazuje poprawnie na wolnych obrotach?
wojtekk - 2013-01-10, 16:33
:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Oto odpowied 1/4 na twoje pytanie.
Oczywiście silnik rozgrzany.
Mam takiego banana, że hej.
Podziękowania wszystkim za pomoc w temacie.
Szczególnie Raviking ukłony w Twoją stronę.
ps. jeżeli trzeba jeszcze jakieś fotki to dajcie cynk.
Raviking - 2013-01-10, 16:49
:
wojtekk napisał/a:
Silnik zapalił od strzała.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gratulacje

Gambit 0,6 daje rade u mnie,pokrywa sprzęgła i kartery :mrgreen:

Jakbym nie miał z RD02 rotora to szlifiera i jechane :mrgreen:
wojtekk - 2013-01-10, 16:58
:
hahah w sumie ja by wychodził jeden z cycków w tym samym miejscu to pewnie zdało by egzamin.
Raviking - 2013-01-10, 17:06
:
Przyznaj się ile,Dałeś za silnik z Vigora ? :-P

Ten rotor z 9 położeniami potrzebny jest do TPSu (pisałem,że shit ;-) )
Alibaba - 2013-01-10, 20:34
:
wojtekk, gratulacje twój trud został wynagrodzony sowicie czystą pracą silniczka